Obsahové vymezení
Didaktika biologie jako vědní disciplína, její předmět, rozdělení, úkoly, struktura, metody výzkumu.
Vzdělávací dokumenty v ČR. RVP ZV, RVP G, ŠVP.
RVP ZV – cíle základního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Přírodopis.
RVP G – cíle gymnaziálního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Biologie.
Průřezová témata a jejich zařazování do výuky. Průřezové téma Environmentální výchova – cíle, obsah a možnosti zařazení do výuky přírodopisu a biologie.
Didaktické zásady výuky přírodopisu a biologie.
Organizační formy výuky přírodopisu a biologie (vyučovací hodina, exkurze, laboratorní práce, projektová výuka).
Metody výuky přírodopisu a biologie.
Učebnice pro výuku přírodopisu a biologie.
Příprava učitele na vyučování, její struktura a důležité součásti.
Kontrola studia, tvorba didaktických testů, hodnocení. Maturitní zkouška z biologie.
Problematika distanční výuky přírodopisu a biologie.
Cílem předmětu je vybavit účastníky vzdělávání základními znalostmi a dovednostmi z oblasti oborové didaktiky tak, jak to pro výkon své profese potřebují.