Charles Explorer logo
🇨🇿

Oborová didaktika biologie II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCDU19DV26

Sylabus

Obsahové vymezení

­Didaktika biologie jako vědní disciplína, její předmět, rozdělení, úkoly, struktura, metody výzkumu.

­Vzdělávací dokumenty v ČR. RVP ZV, RVP G, ŠVP.

­RVP ZV – cíle základního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Přírodopis.

­RVP G – cíle gymnaziálního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata. Vzdělávací oblast Člověk a příroda – cíle a obsah vzdělávacího oboru Biologie.

­Průřezová témata a jejich zařazování do výuky. Průřezové téma Environmentální výchova – cíle, obsah a možnosti zařazení do výuky přírodopisu a biologie.

­Didaktické zásady výuky přírodopisu a biologie.

­Organizační formy výuky přírodopisu a biologie (vyučovací hodina, exkurze, laboratorní práce, projektová výuka).

­Metody výuky přírodopisu a biologie.

­Učebnice pro výuku přírodopisu a biologie.

­Příprava učitele na vyučování, její struktura a důležité součásti.

­Kontrola studia, tvorba didaktických testů, hodnocení. Maturitní zkouška z biologie.

Problematika distanční výuky přírodopisu a biologie.

Anotace

Cílem předmětu je vybavit účastníky vzdělávání základními znalostmi a dovednostmi z oblasti oborové didaktiky tak, jak to pro výkon své profese potřebují.