1. Definice, specifičnost, funkce a žánrový systém LDPM podle ontogeneze dětského čtenáře.
2. Obrázkové knížky včetně poezie pro děti
3. Pohádky
4. Tradiční dobrodružné romány
5. Romány pro děti - příběhy zakotvené v realitě (včetně detektivních příběhů), próza s fanzaijními a pohádkovýmo motivy (včetně fantasy)
7. Romány pro mládež (problémově orientovaný román po proměně paradigmat na konci
60. let a romány následujících dvou desetiletí, postmoderní romány, road movie, fantasy)
8. Literatura (nejen) pro děti a mládež s tématem
2. světové války
The aim of the course is to provide basic knowledge of the theory and history of the main genres of Literature for Children and Youth (LCY) written in German; to clarify the basic ideas of psychology of reading with regard to reading in mother tongue and foreign language; to provide orientation in texts of German written literature currently published in the Czech Republic. The focus of the course is the genre distribution of literature for children and youth, its current problems.
Course contents The following topics are covered: 1. Specificity and function of LCY 2.
LCY genre system - developmental dynamics, current status. 2.1 Picture book (including represented "classic," understand from generation to generation inherited, poetry for children. 2.2 Fairy tales. 2.3 Adventure novel + novels for children. 2.4 Novels for young people + problem oriented novel.