\r\n
","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"Conceptions of education, teaching a learning, socioconstrustivistic conception of teaching\r\nAlternative, innovative conceptions of education\r\nCurriculum, the development of school curriculum\r\nAims, goals of education, the content of teaching (integration of knowledge)\r\nStrategies of teaching and learning\r\nPedagogical communication \r\nLearning environment, social and emocional climate of classroom and school\r\nMotivation in the learning processes\r\nDiagnosis and evaluation/assessment of the pupils\r\nSelf-reflection and creation of own teaching style\r\n","inLanguage":"en"}]}
1. Pedagogický konstruktivismus.
Strategie, metody a formy ( A.Tomková)2. Vzdělávací cíle.
Hodnocení (H .Hejlová)
Cílem kurzu je orientovat studenty v základních didaktických kategoriích a problémech. Každé téma nahlížet také z hlediska dalších didaktických kategorií a potřeb studentů v jejich akčním výzkumu.
Propojovat didaktickou teorii s pedagogickou praxí studentů.