Základy didaktiky a metodologie realizace přírodovědného vzdělávání a environmentální výchovyna prvním stupni ZŠ. Teoretická část1. Pedagogické teorie (behaviorismus, strukturalismus, konstruktivismus, konektivismus, teorie didaktických situací), Watson, Skinner a další2. Vývojové teorie - Piaget, Vygotskij, Piagetovy experimenty3. Teorie inteligence (g-Inteligence, Teorie rozličných inteliencí, fluidní inteligence)4. Přístupy k vyučování přírodovědných předmětů (induktivní x deduktivní, paradigmatický x narativní, systémový x projektový aj.)5. Problematika odcizování přírodě a generačních změn (generace Z a alfa)6. SEVV - viz mapa na Pavučina.cz
7. Propojení s PT environmentální výchova.
8. Seznámení s literaturou. Aplikační část Postavení př írodních věd v RVP. Seznámení se se základními didaktickými pravidly a postupy práce s žáky
1. stupně (názor, pozorování, pokus). Dobré otázky. Badatelská metoda. Narativní metoda. Názor, pozorování, experiment, přírodovědné vycházky, naučné stezky, projekty, integrované tématické bloky zaměřené na přírodovědnou oblast, environmentální senzitivita, zákonitosti. Vybavení třídy, vybavení na vycházku. Bezpečnost. Nebezpečí na vycházce a jak jim předcházet.Bezpečnost práce. Praktická část Zkušenosti z výuky.
Základy přírodních věd 1. Vliv pedagogických teorií (na vyučování přírodních věd či realizaci přírodovědných aktivit. Konkrétně se jedná o teorie učení (behaviorismus, strukturalismus, konstruktivismus, konektivismus, teorie didaktických situací), Watson, Skinner a další, vývojové teorie (Piaget, Vygotskij, Piagetovy experimenty), teorie inteligence (g-Inteligence, Teorie rozličných inteliencí, fluidní inteligence) 4. Přístupy k vyučování přírodovědných předmětů (induktivní x deduktivní, paradigmatický x narativní, systémový x projektový aj.) 5. Problematika odcizování přírodě a generačních změn (generace Z a alfa) 6. Propojení přírodních věd a environmentální výchovy. SEVV - viz mapa na Pavučina.cz
Postavení přírodních věd v RVP PV.
Seznámení se se základními didaktickými pravidly a postupy práce s předškolními dětmi (názor, pozorování, pokus). Dobré otázky. Badatelská metoda. Narativní metoda.
Bezpečnost práce.
Seznámení s literaturou. Propojení s environmentální výchovou.
Zkušenosti z výuky.