Charles Explorer logo
🇬🇧

Building ideas about number

Class at Faculty of Education |
OCRN20UC01

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah předmětu:

1. Budování představ přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor). Různé sémantické typy aditivních i multiplikativních operací.

2. Tvorba proceptů cestou konceptualizace procesu a procesualizace konceptu.

3. Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ. Velká čísla. Rytmus. Pravidelnosti.

4. Mentální charakteristika nácviků. Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely.

5. Řešení a tvorba slovních úloh. Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál. Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj.

6. Propedeutika zlomku - celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento.

7. Propedeutika záporného čísla.   Ve všech oblastech se studenti seznamují s vhodnými didaktickými prostředími, která přispívají naplnění didaktických cílů. Teoretickým východiskem je Teorie generických modelů a princip budování mentálních schémat. Uvedený obsah je transformován do didaktické situace výuky na

1. stupni ZŠ.

Annotation

The course is aimed at introducing students to the propaedeutics of elementary arithmetic concepts for primary school mathematics, at building numerical ideas based on semantic ideas about number and then their development in structures.

Furthermore, students will become familiar with several different semantic forms of number and additive and multiplicative numerical operations in word situations and word problems. The theory of the generic model will be the theoretical background of the cognitive process in mathematics.

Support materials for the course, including guidelines for ongoing work, are available in Moodle. Students will receive a link to it from the teacher.