- Já jako výtvarný pedagog
- Já jako autor, já jako kurátor
- Individuální konzultace
Kurz je zaměřen na individuální mentoring studentů. Studenty/učitele, kteří aktuálně působí ve vzdělávání, uvádí do studia oboru formou reflektivní analýzy uplatňovaného učitelského přístupu ke vzdělávací oblasti Umění a kultura.
Studenty, kteří aktuálně nevyučují výtvarnou výchovu, uvádí do oborového studia prostřednictvím systematického integrovaného uvažován í nad jednotlivými oborovými složkami, kterými jsou percepce, studium dějin a teorie umění, vizuální tvorba, reflexe a oborová didaktika. Smyslem předmětu je formulovat východiska vlastního učitelského pojetí ve výtvarné výchově v návaznosti na dosavadní zkušenosti a uvědomit si jednotlivé složky výtvarné výchovy.
Cílem je rozvoj schopnosti reflexe, kritického myšlení a syntézy mnoha zdrojů. Principy jsou interdisciplinarita, sebereflexe, kreativita.
Portfolio bude dále rozvíjeno po celou dobu studia a stane se východiskem pro hodnocení ve studiu.