Charles Explorer logo
🇬🇧

Building Ideas About Shapes

Class at Faculty of Education |
OCRN20UC15

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus:

1. Geometrická terminologie a její upřesňování (2D a 3D) prostřednictvím různých didaktických her.

2. Krychlové stavby (různé jazyky pro popis krychlových staveb - procesuální i konceptuální)3. Sítě krychle (objevování závislostí, izolovaný a generický model).4. Krychlové těleso (reprezentace, konstrukční procedury, jazyky, kombinatorická struktura).5. Hranoly a jehlany (měření a aplikace Pythagorovy věty), další tělesa.6. Pravidelná tělesa (dualita, 3D chirurgie, Eulerova věta).7. Rovinná geometrie (didaktické hry určené k poznávání vlastností rovinných útvarů: Telefon, Možné x nemožné, SOVA)8. Rovinná chirurgie (vzájemná proměna útvarů se zachováním obsahu)9. Prostředí čtverečkovaného papíru - budou poznávány geometrické rovinné útvary, budou popisovány pomocí jejich průvodních jevů, budou zkoumány i jejich metrické vlastnosti jako délky úseček, obsahy rovinných útvarů, velikosti úhlů. Vyjadřování vzájemné polohy bodů pomocí "cestování" na čtverečkovaném papíru položí základy vektorové algebry a umožní též formulovat úlohy kombinatorického charakteru. Bude podrobně probrána metoda postupného uvolňování konstanty jako jedna z nejpoužitelnějších metod při objevování nejen geometrických vztahů. Využije se i k odhalení Pickovy formule i Pythagorovy věty. Obsah kurzu je možné přizpůsobit potřebám studentů.

Annotation

The course is aimed at

- supplementing and deepening the necessary geometric concepts, relationships, processes and situations - getting to know the construction of basic geometric concepts in 2D and 3D for 1st grade students. Primary school,

- the cognitive process in geometry focused on the sequence from manipulation and experiences to abstraction with an emphasis on the development of languages with which we communicate about geometric objects (physical objects, graphic representation, iconic and symbolic, verbal).

- development of one's own and students' cognitive abilities,

- development of the skill to formulate discovered ideas, critically assess and examine them and argue,

- mastering the method of discovering geometric relationships,

- connecting geometry and arithmetic by visualizing arithmetic concepts.

Support materials for the course, including guidelines for ongoing work, are available in Moodle. Students will receive a link to it from the teacher.