1. Orientace na současném knižním trhu, inspirativní četba, doporučená literatura
2. Téma domova, ustálené prvky
3. Téma jinakosti v literatuře pro děti
4. Komiks pro děti
5. Fantazie versus realita, obrazová kniha, soulad textu a ilustrace
6. Narataologická kategorie vypravěče
7. Naratologická kategeorie postavy
8. Časoprostor, kompozice, jazykové prostředky
9. Záznamy z četby, čtenářské dílny
Semináře probíhají formou dílny čtení.
Studenti si do semináře nosí dětské knihy, které si vybírají ze seznamu doporučené četby (částečně mohou volit i na základě svých zájmů a preferencí mimo seznam).
Tyto knihy v semináři čtou. Čten í knih předchází minilekce (často v podobě práce se společným textem) zaměřená na některou významnou složku díla (např. postava, vypravěč, kompozice apod.) či na dílo jako celek (smysl textu, autorský záměr, hodnocení textu čtenářem). Prostor bude věnován zejména próze s dětským/zvířecím hrdinou a komiksu.
Následně (na základě zadaných úkolů) o přečteném diskutují ve dvojici, své knihy představují v plénu semináře (vzájemně si je doporučují) a hovoří o tom, co o své knize při plnění úkolu zjistili.
Hlavním cílem semináře je, aby se studenti kvalitativně posunuli v reflektováních svých čtenářských zážitků, aby „zcitlivěli“ vůči knihám, aby si pozorně všímali dílčích významů (měli by se tedy naučit, čeho a proč si lze v literárních dílech všímat) a skládali z nich smysl díla, aby si zvnitřnili jazyk, který je pro hovory o knihách potřeba – a to vše s ohledem na své budoucí žáky.