Kurz se zaměřuje na ateliérovou výuku, která propojuje plošné i prostorové vnímání uměleckého díla. Je prvním představením a setkáním studentů s historickými i současnými tendencemi ve výtvarném umění a jeho následnou transformací do pedagogického procesu.
Kurz je rozdělen do blokové výuky, praktické semináře na sebe tematicky navazují, propojují se. V první části kurzu zaměřeném na plošnou tvorbu si studenti osvojí základní principy plošné tvorby, především kresby a malby, začlení ji do teoretického kontextu.
Studenti prostřednictvím získaných dovedností rozvíjí schopnost výtvarného vidění, myšlení a vnímání plošn ého zobrazování.V druhé části kurzu, který je zaměřen na prostorovou tvorbu se studenti věnují zejména základní orientace v prostorové tvorbě, její terminologii a historii oboru. Představení hlavních současných představitelů a směrů.
Experimentální poznávání možností práce s prostorem formou jednoduchých cvičení. Zaměří se na poznávání vlastností materiálů, různé způsoby jejich využívání.
Ateliérová výuka se koncepčně i formálně prolne během prezentace výstavy nebo autorského portfolia studentů. Součástí celého procesu práce studentů je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga.
Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci. Kurz se celkově zaměřuje na transformaci tacitní znalosti do pedagogické praxe.
Cílem kurzu je seznámení se a následné pochopení základních funkcí výtvarného výrazu ve výtvarném umění ve vlastní tvorbě a následná schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele.