Charles Explorer logo
🇨🇿

Teorie a didaktika gymnastiky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCRN20UC33

Sylabus

Klíčové body předmětu: problematika rozcvičení a výběr cviků motoricko funkční příprava v gymnastice využití náčiní a nářadí v rozcvičení a motoricko funkční přípravě základní cvičení na nářadí ve školní TV - žíněnky, hrazda, přeskokové nářadí, kladinka, lavička, švédská bedna, žebřiny speciální náčiní a nářadí pro děti na 1. st. ZŠ metodické řady záchrana a dopomoc při gymnastických cvičeních aplikované formy gymnastiky

Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při podávání záchrany a dopomoci.

Anotace

Základy gymnastiky - teoretický obsah výuky je zaměřen na znalost názvosloví cvičení prostných, na organizaci výuky, znalost biomechanických zákonitostí gymnastických cvičení a na problematiku rozcvičení a rozvoje pohybových schopností dětí mladšího školního věku. Praktická výuka se týká průpravných cvičení bez náčiní, s náčiním, s nářadím a na nářadí.

Zvláštní důraz je kladen na motoricko funkční přípravu v gymnastice, tj. na stimulaci pohybových schopností gymnastickými prostředky. Obsahem praktické výuky budou akrobatická cvičení, přeskoky přes různá nářadí, cvičení na trampolínce, hrazdě, lavičce, kladince, švédské bedně, kruzích atd.

Zásadní důraz je kladen na dopomoc a záchranu, didaktické a metodické postupy při nácviku. Neopominutelným aspektem předmětu je zaměření na problematiku integrace handicapovaných žáků v teoreticko-praktickém pohledu.