Obsah kurzu:
Klíčové úlohy k níže uvedeným tématům budou průběžně vyhledávány v různých učebnicových řadách matematiky pro 1. stupeň ZŠ.
Témata: 2D míra: Zpracování pojmu obvod a obsah trojúhelníku, vyvození obsahu lichoběžníku – zejména stříháním a manipulacemi
Kolmost, rovnoběžnost, úhly
Geometrické konstrukce 3D míra a rozvoj prostorové představivosti
Číslo jako veličina, převody jednotek
Rovnice a jejich propedeutika
Závislosti, funkční myšlení, matematická gramotnost
Kombinatorika a pravděpodobnost
Práce s daty – tabulka jako nástroj pro evidenci, práce s grafy
Třídění, klasifikace, hierarchizace, schématizace
Finanční gramotnost
The course concludes the preparation for teaching mathematics by connecting and summarizing findings from didactics based on theories of cognition of children of younger school age. Students will become familiar with the method of individualization and differentiation in the classroom as well as with the possibilities of assessing the student's cognitive level.
Knowledge of the content from the first year of study will be connected to practice.