- Specifika didaktiky tělesné výchovy.
- Zdroje a postavení v systému věd.
- Charakteristika úlohy žáka a učitele v edukačním procesu TV.
- Metodicko-organizační formy TV, didaktické postupy, metody, styly, jejich aplikace a trendy.
- Předmět didaktiky TV, didaktika TV jako vědní disciplína a vyučovací předmět.
- Žák v edukačním procesu TV - ontogeneze motoriky, didaktické aspekty motorického učení.
- Osobnost učitele TV, profesiografická analýza, učitelovy kompetence.
- Didaktické zásady v TV.
- Problematika inkluzívního vzdělávání a přístupu v kontextu učitelské profese v tělesné výchově.
- Inovativní metody, postupy a didaktické aspekty v rámci inkluze žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v tělesné výchově.
Postavení a zaměření didaktiky školní TV v kontextu učitelské profese. Předmět je inovován, resp. prohlouben o rozvoj inovativních metod a didaktických, resp. organizačních forem výuky včetně didaktických opatření v rámci aktuální problematiky inkluzívního vzdělávání z hlediska opatření zajišťujících adekvátní inkluzi žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, navazuje na didaktiku TV I.
A znalosti z tohoto předmětu dále rozvíjí a prohlubuje v teoretické i praktické oblasti.