1. Interkulturní vzdělávání v kontextu českého školství.
2. Žák s odlišným mateřským jazykem ve škole.
3. Kultura, skupiny, identita, interkulturní vztahy, stereotypy a předsudky.
4. Vybrané skupiny žáků v multikultruním vzdělávání.
5. Problématika migrace a azylové politiky.
Kurz je zaměřen na rozvoj kompetencí učitele směrem k žákům v inkluzi. Umožňuje studentům chápat a přijímat různorodost jako pozitivní jev a hodnotit rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné.
Cílem kurzu je přispět k vytvoření respektujících vztahů mezi kulturami. Hlavní důraz je kladen na práci s žákem odlišným mateřským jazykem ve školním prostředí a na práci s žáky z marginálních skupin.
Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti. Interkulturní vzdělávání umožňuje přizpůsobit vzdělávání a výchovné programy podmínkám a potřebám regionu a místní komunity.