Koncepce výchovy ke zdraví v kurikulu gymnaziálního a středoškolského vzdělávání. (transformace očekávaných výstupů a učiva do školních programů vyššího sekundárního vzdělávání. Porovnání strategie podpory zdraví se základní školou. Příklady integrace učiva v tematických plánech předmětů cílených do oblasti výchovy ke zdraví). Metodika tvorby školních programů podpory zdraví a bezpečí.
Učebnice Výchovy ke zdraví. Příklady dostupných učebnic, Didaktická analýza učebnic, požadavky na učebnice VkZ. Přehled dostupných didaktických materiálů podle tematických oblastí výchovy ke zdraví a bezpečí.
Hodnocení žáků ve výchově ke zdraví a bezpečí.
Etické aspekty ve výchově ke zdraví. Etická výchova a další doplňující vzdělávací obory ve vztahu k VkZ. Význam etické výchovy v systému vzdělávání.
Reflexe oborové pedagogické praxe na středních školách.
Předmět poskytuje prostor pro praktické využití didaktických dovedností při výuce výchovy ke zdraví a bezpečí na středních školách a při tvorbě programů zaměřených na podporu zdraví na základních i středních školách. Předmět poskytuje náměty pro vhodné zařazování učiva z oblasti "Člověk a zdraví" do tematických plánů středních škol.
Studenti porovnávají strategii výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ, reflektují souvislou oborovou praxi na gymnáziích a SOŠ. Výstupem je komplexně zpracovaný projekt zaměřený na podporu zdraví na vybrané škole.
Zvláštní pozornost je věnována koncepci programů ochrany za mimořádných událostí na středních školách.