1. Význam pohybových aktivit dětí a mládeže (jako volnočasových aktivit) v rámci prevence poruch zdraví, ve strategii zvládání auto-destruktivního jednání.
2. Problémy hypokinetického způsobu života, význam pohybových aktivit pro zdraví, zdravotně orientovaná zdatnost jako faktor prevence civilizačních chorob, dětských úrazů, stresu aj.
3. Fyziologie zátěže (reakce jednotlivých soustav na tělesné zatížení).
4. Vztah pohybu a výživy (příčiny a důsledky dětské obezity, mentální anorexie a bulimie).
5. Zásady přípravy kondičních programů; pohyb a somatomentální vývoj osobnosti.
6. Motivace k rozvíjení pohybových (sportovních) aktivit v rámci zájmového vzdělávání.
Cílem předmětu je v komplexním přístupu vysvětlit vztah mezi pohybem a základními aspekty zdraví (v holistickém pojetí); motivovat k pohybovým aktivitám, následně předložit variability praktického strategického jednání podporujícího zdraví, resp. vedoucího ke zvládání rizik ohrožujících zdraví