1. Vztah jazykových prostředků a řečových dovedností
2. Vyučování ruskému fonetickému systému – lingvistické a psychologické základy vyučování ruské výslovnosti, význam vyučování výslovnosti ve výuce CJ, specifika ruské výslovnosti v porovnání s češtinou, výběr fonetického minima, metody výuky výslovnosti v české škole, kontrola a hodnocení osvojování výslovnosti
3. Vyučování ruskému grafickému systému a pravopisu – lingvistické a psychologické základy vyučování ruské grafiky a ortografie, význam vyučování grafiky a ortografie ve výuce CJ, specifika ruské grafiky a ortografie v porovnání s češtinou, metody výuky grafiky a ortografie v české škole, kontrola a hodnocení osvojování grafiky a ortografie
4. Vyučování ruskému gramatickému systému – lingvistické a psychologické základy vyučování ruské gramatiky, význam vyučování gramatiky ve výuce CJ, specifika ruské gramatiky v porovnání s češtinou, výběr gramatického minima, metody výuky gramatiky v české škole, kontrola a hodnocení osvojování gramatiky
5. Vyučování ruskému lexikálnímu systému – lingvistické a psychologické základy vyučování ruské slovní zásoby, význam vyučování slovní zásoby ve výuce CJ, specifika ruské slovní zásoby v porovnání s češtinou, výběr lexikálního minima, metody výuky slovní zásoby v české škole, kontrola a hodnocení osvojování slovní zásoby
Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu.
Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice ciz ích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.