1. Řečové dovednosti – jejich vztah k jazykovým prostředkům, místo jednotlivých řečových dovedností v osvojování ruštiny na ZŠ a SŠ, případně různých typech středních škol
2. Písemné a ústní druhy řečové činnosti, jejich zvláštnosti, jejich elementy
3. Muvení – význam, psychologické a lingvistické základy mluvení, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku mluvení, typologie cvičení k nácviku mluvení, kontrola a hodnocení mluveného projevu žáků
4. Psaní – význam, psychologické a lingvistické základy psaní, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku psaní, typologie cvičení k nácviku psaní, kontrola a hodnocení písemného projevu žáků
5. Poslech – význam, psychologické a lingvistické základy poslechu, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku poslechu s porozuměním, typologie cvičení k nácviku poslechu, kontrola a hodnocení poslechu s porozuměním žáků
6. Čtení – význam, psychologické a lingvistické základy čtení, metodická pravidla a požadavky, metodické nedostatky při nácviku čtení s porozuměním, typologie cvičení k nácviku čtení, kontrola a hodnocení čtení s porozuměním žáků
Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu.
Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice cizích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.