Obecně jsou studenti seznámeni se základními anatomickými, histologickými a fysiologickými pojmy, týkajícími se centrálního i periferního nervového systému, svalstva i skeletu. Dále jsou seznámeni se základními neurologickými pojmy, syndromy (fyziologie a patofyziologie nervového systému, neuron a reflexní činnost, motorický a senzitivní systém a jeho poruchy, periferní nervový systém a vegetativní autonomní systém, mozkové (hlavové) nervy, retikulární formace mozkového kmene, mozková kůra, funkční asymetrie mozkových hemisfér). Vyšetřovací metody v neurologie, objektivní neurologické vyšetření, včetně vyšetření kojence, seznámení s problematikou neurovývojových poruch, autismu, vrozených vývojových vad, nádorů, hydrocefalu, neuroinfekce, úrazů centrálního i periferního nervového systému.
Cílem kurzu je popis, diagnostika, klasifikace, léčení a prevence duševních poruch, na jejichž rehabilitaci a reedukaci se často podílí i pedagog. Výuka by měla posluchače seznámit se základy obecné a speciální psychiatrie, především s jejich diagnostikou a reedukací. Výuka se zaměřuje i na praktické dovednosti pedagoga u jednotlivých skupin pacientů (strukturované vyučování, individuální přístup…). Pojetí duševních poruch a poruch chování, jejich klasifikace, porozumění jejich příčinám i léčebné přístupy prošly v poslední době mnoha změnami. Samostatná učebnice psychiatrie a pedopsychiatrie pro pedagogy není v nynější době k dispozici.
Neurology course for students of special education is taught together with psychiatry. General neurology, anatomy, physiology and pathophysiology of the nervous system, neuron and reflex activity.
Description, diagnosis, classification, treatment and prevention of mental disorders.