Charles Explorer logo
🇨🇿

Manažerské dovednosti I.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCSU19VP04

Sylabus

Marketingové řízení školy:

Prezenční část:

●        pojetí marketingu a specifika marketingu ve vzdělávání,

●        provázanost marketingu a managementu školy,

●        marketingové řízení a marketingová strategie v oblasti vzdělávání,

●        řízení vztahu s klienty v oblasti vzdělávání, cílové skupiny,

●        implementace marketingu a kontrola.

Distanční část (asynchronní, e-learning):

●        analýza makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí školy,

●        aplikace marketingového mixu ve škole.

Management v podmínkách globalizace:

Prezenční část:

●        základní pojmy,

●        hlavní projevy globalizace,

●        pozitiva, negativa, příležitosti a hrozby globalizace.

Distanční část:

●        vliv globalizace na školství.

Anotace

Předmět je zaměřen na propojení teoretických poznatků s praxí se zaměřením na obsah předmětu Teorie a praxe školského managementu. Vychází z anotace předmětu Výcvik v manažerských dovednostech I z bakalářského studia. 1.

Marketingové řízení školy – účastník se učí tvořit komplexní manažerskou strategii, která efektivně využívá všech manažerských funkcí. V tematickém okruhu se účastník zamýšlí nad pojmy „efektivní škola“, „koncepce školního marketingu“, „makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí školy“ a nad tím, jak obsah těchto pojmů realizovat ve své manažerské praxi. 2.

Management v podmínkách globalizace – účastník se orientuje v hlavních projevech (pozitiva, negativa, hrozby, příležitosti) a trendech globalizace v oblasti vzdělávání.