Charles Explorer logo
🇨🇿

Distanční vzdělávání k modulové výuce - EFm

Předmět na Pedagogická fakulta |
OCSU19VP14

Sylabus

Zdroje financování škol: základní právní prostředí, náklady školy a jejich členění, zdroje financování,

časové použití prostředků.

Kompetence zřizovatele při financování škol: kompetence obcí, krajů,  kompetence MŠMT, kompetence zřizovatelů soukromých škol, kompetence zřizovatelů církevních škol, jmenování statutárních orgánů.   zákon o účetnictví, předávání funkcí, specifické účetní případy.

Anotace

Účastník se orientuje v základních právních předpisech upravujících oblast financování škol a školských zařízení a jejich aplikaci ve školské praxi a je seznámen se systémem vícezdrojového financování. Část předmětu bude věnována i rozdílům ve financování škol s veřejným a neveřejným zřizovatelem.

Dále se seznámí se základními kompetencemi zřizovatele při zřízení nebo zrušení školy, při kontrole jeho čerpání a při jeho vypořádání se zřizovatelem a státním rozpočtem. Účastník se seznámí se stanovením hospodářského výsledku, s principem hmotné zainteresovanosti, druhy fondů PO a pravidly jejich použití. Cílem kapitoly účetnictví je definovat vstupy a výstupy účetnictví, přiblížit jeho vedení. V části platů a mezd, doplňkové a jiné činnosti a kontroly se seznámí se základními pojmy z oblasti odměňování, pravidly rozpisu rozpočtu mzdových prostředků a zásadami jejich využívání, s pravidly, za kterých může škola zřízená MŠMT, obcí nebo krajem kromě své hlavní činnosti efektivně využívat svěřený majetek a zajišťovat tak pro sebe další zdroje, seznámí se s obecnými principy kontroly hospodaření s veřejnými finančními prostředky.

Účastník bude schopen sestavit a udržet rozpočet školy nebo ŠZ a bude schopen zajistit kontrolu při delegování činností souvisejících s ekonomickým řízením školy nebo ŠZ.

Účastník se seznámí s legislativou a možnostmi realizovat doplňkovou a jinou činnost školy nebo ŠZ.