Evropský kontext vzdělávání; Evropské hodnotové paradigma.
Integrační proces a vzdělávací politika EU.
Program celoživotního učení.
Lisabonská strategie.
Klíčové kompetence.
Boloňský proces.
Charakteristické znaky evropských vzdělávacích systémů.
ISCED jako důležitý nástroj pro srovnávání.
Jazyková politika, Evropský referenční rámec pro jazyky.
Aktuální problémy řízení a evaluace pedagogického procesu v evropské a národní dimenzi.
Předmět je zaměřen na základní vstup do problematiky řízení pedagogického procesu. Jde o vymezení předmětu studia a logické zapojení do struktury předmětu v rámci celého oboru školský management.
Jde o důležitou část vzdělávání řídících pracovníků, kteří garantují pedagogický proces v rámci vlastní školy. Součástí úvodu je orientace v kontextu, strategiích a cílech vzdělávací politikyČeské republiky, EU a jejich programech.
Aktuální problémy řízení pedagogického procesu ve školách jsou vysvětlovány v evropské a národní dimenzi.