Charles Explorer logo
🇨🇿

Teoretické otázky didaktiky anglicky psané literatury

Předmět na Pedagogická fakulta |
OD0101004

Sylabus

Uplatnění principů recepční teorie Wolfganga Isera pro výuku literatury L2.

 Fenomenologický základ Iserovy teorie vedoucí k aktivní roli studenta a využití jeho znalostí a zkušeností při interpretaci literárního textu, který je mnohoznačným konstruktem (s místy nedourčenosti), stále otevřeným novým interpretacím (nikoliv libovůle, ale zakotvení v textu: schemata).

 Poskoloniální teorie a její vliv na rozšíření literárního kánonu. Postkoloniální literatura a L2.

  Integrovaný model výuky literatury v L2  - spojující kulturní a jazykový modul s modulem osobnostního růstu.

Anotace

Teorie literární interpretace ve vztahu k didaktice anglicky psané literatury, zejména didaktické uplatnění recepčních teorií.Postkoloniální teorie a její přínos k revizi literárního kánonu ve výuce L2.