1. blok – teoretické základy praktické výuky s důrazem na rozvoj klíčových kompetencí
2. blok – příklady praktické výuky (cvičení, vycházka, exkurze) ve vztahu k RVP na SŠ a VŠ
3. blok – realizace praktické formy výuku se skupinou žáků. Bloku předchází konzultace ohledně přípravy materiálů a pomůcek k praktické výuce
4. blok – zhodnocení praktického projekty ve vztahu k rozvíjení kompetencí a znalostí žáků/studentů
Cílem je seznámit studenty s teorií praktických forem výuky a s jejich aplikačními možnostmi. První část kurzu je věnována teoretickým základům využití vybraných tradičních i nejmodernějších forem výuky.
Ve druhé části studenti tvoří komplexní výukové projekty zaměřené na časoprostorové vztahy živé a neživé přírody, do nichž implementují formy výuky, se kterými se setkali v části první. Důraz je kladen na budování dovednosti co nejefektivnějšího využívání vybraných výukových forem, tedy takového využití, jehož aplikace umožní plně využít potenciál používaných výukových postupů.
U všech výukových forem se studenti rovněž zabývají otázkou jejich využití pro rozvíjení klíčových kompetencí žáků ZŠ i SŠ. Kurz je založen na využití metod zážitkové pedagogiky a činnostního vyučování.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.