1. blok – teoretické základy praktické výuky s důrazem na rozvoj klíčových kompetencí
2. blok – příklady praktické výuky (cvičení, vycházka, exkurze) ve vztahu k RVP na SŠ a VŠ
3. blok – realizace praktické formy výuku se skupinou žáků. Bloku předchází konzultace ohledně přípravy materiálů a pomůcek k praktické výuce
4. blok – zhodnocení praktického projekty ve vztahu k rozvíjení kompetencí a znalostí žáků/studentů
The aim of course is to present the theory of practical forms of teaching and their application possibilities. The first part of the course presents theoretical basis for application of traditional and modern forms of teaching.
In the second part, students create complex educational projects focusing on the spatio-temporal relationships between geo- and biosphere using the theoretical basement from the first part of the course. Project creation should be focused on the most effective application of selected teaching forms enabling the full utilization of the potential of the used teaching methods.
In all teaching forms, students also answer the question of developing key competencies of primary and secondary school pupils. The course is based on the use of experiential pedagogy and activity teaching methods.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.