Předmět je koncipován tak, aby studenti byli schopni provádět analýzu pokusů, pozorování a demonstrací z hlediska jejich teoretického zázemí a metodicko-didaktických souvislostí (včetně návazností na kurikulární dokumenty). Studenti se naučí zásadám a vedení školních experimentů tak, aby v sobě vyváženě zahrnovaly vědeckou, technickou a didaktickou složku. Naučí se koncipovat laboratorní úlohy ověřovací, důkazové, praktické a výzkumné a realizovat je ve školní praxi.
Kurs zároveň reprezentuje i experimentální dílnu, ve které studenti na zadání učitelů nebo na základě vlastních návrhů koncipují netradiční demonstrace a pokusy (dosud neuváděné v učebnicích) na podporu motivace, názornosti výuky či na podporu rozvoje znalostí a praktických dovedností žáků v oblasti biologie.
Vedlejším průběžným výstupem kurzu je postupné budování elektronické databáze publikovaných i originálních metodik školních pokusů, pozorování a demonstrací ve výuce biologie.
The course applies particular biological issues to the area of general as well as particular didactic training.
The course is designed to provide students with skills to analyze experiments, observations and presentations in view of their theoretical background and methodology-didactical contexts (in relation to the curriculum documents). Students will grasp the principles of conducting school experiments with all components (scientific, technical and didactic) in balance. They will be able to design laboratory assignments with various roles (practical, research, verifying or providing evidence) and implement these in school practice. The course also represents experimental workshop enabling students to design nontraditional demonstrations and experiments in order to boost illustrative nature of education, students´ motivation, growth of knowledge and practical skills in biology.
Subsidiary outcome of the course is a gradual buildup of electronic portfolio of published and original methodologies of school experiments, observations and demonstrations in biology education.
Předmět aplikuje konkrétní biologickou problematiku do oblasti obecné i speciální didaktické přípravy.Předmět je koncipován tak, aby studenti byli schopni provádět analýzu pokusů, pozorování a demonstrací z hlediska jejich teoretického zázemí a metodicko-didaktických souvislostí (včetně návazností na kurikulární dokumenty). Studenti se naučí zásadám a vedení školních experimentů tak, aby v sobě vyváženě zahrnovaly vědeckou, technickou a didaktickou složku.
Naučí se koncipovat laboratorní úlohy ověřovací, důkazové, praktické a výzkumné a realizovat je ve školní praxi.Kurs zároveň reprezentuje i experimentální dílnu, ve které studenti na zadání učitelů nebo na základě vlastních návrhů koncipují netradiční demonstrace a pokusy (dosud neuváděné v učebnicích) na podporu motivace, názornosti výuky či na podporu rozvoje znalostí a praktických dovedností žáků v oblasti biologie.Vedlejším průběžným výstupem kurzu je postupné budování elektronické databáze publikovaných i originálních metodik školních pokusů, pozorování a demonstrací ve výuce biologie.
Předmět aplikuje konkrétní biologickou problematiku do oblasti obecné i speciální didaktické přípravy.
Cíl: (1) rozvíjet schopnost vytvářet, ověřovat a kriticky hodnotit metodiky užívané ve výuce přírodopisu a biologie při vedení školních biologických pokusů, pozorování a demonstrací na základě analýzy kurikulárních dokumentů.
(2) schopnost vypracovat metodiku jak určitý biologický jev nebo děj didakticky účelně demonstrovat.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.