Charles Explorer logo
🇨🇿

Procesy evaluace a autoevaluace ve vzdělávání přírodním vědám

Předmět na Pedagogická fakulta |
OD0102112

Sylabus

1. Tradiční i moderní metody evaluace a autoevaluace (portfoliové hodnocení, bodové hodnocení, kriteriálně-procentuální škálování apod.). 2.

Praktický nácvik hodnocení prací žáků. 3. Praktický nácvik používání evaluace a autoevaluace na modelových příkladech výukových výstupů.

Anotace

Kurz je zaměřen na rozvíjení profesních kompetencí studentů souvisejících s dovedností hodnotit průběh vzdělávacích procesů v oblasti přírodních věd.

V první části jsou studenti seznámeni s tradičními i moderními metodami evaluace a autoevaluace (Portfoliové hodnocení, bodové hodnocení, kriteriálně-procentuální škálování apod.). Prostředkem tohoto úvodního seznámení je vlastní činnost studentů spočívající v porovnávání metod (auto)evaluace prostřednictvím SWOT analýz i komplexnějších komparativních tabulek. V druhé části jsou studentům předkládány modelové situace práce žáků. Jejich úkolem je navrhnout optimální způsob hodnocení a zdůvodnit i obhájit svou volbu. Ve třetí části se studenti zabývají návrhem syntézy použití evaluace a autoevaluace v modelových příkladech výukových postupů.