1. Seznámit studenty s nejnovějšími poznatky z profilujících disciplin biologické antropologie především z evoluční antropologie a primatologie,
2. Vývojové antropologie a antropogenetiky a lidská variabilita,
3. Oblastmi antropologie, kde existují styčná témata mezi biologickou a sociokultruní antropologie jako je sociobiologie člověka, ekologie člověka, archeologie a další.
4. Podat základní přehled o možném propojování biologických, biosociálních a sociálních mechanismů,
5. Vyložit jak se propojením antropologických disciplin může v ýrazně zvýšit kvalita kognitivních procesů a učení se obecně.
6. Možnosti didaktického využití biologické a evoluční antropologie a primatologie
7. Možnosti didaktického propojení biologické a sociální antropologie – průřezová témata
8. Didaktický význam znalostí z vývojové antropologie pro školní praxi
9. Antropogenetika a její význam pro výuku moderní antropologie – možné relace k sociobiologickým procesům a mechanismům
Kurs je určen to studenty doktorského studia a měl by poskytnout přehled nejdůležitějších poznatků z fyzické a evoluční antropologie a sociokulturní antropologie. Struktura znalostí by měla být zaměřena na problematiku vzdělávání v biologii.
Kurs má kromě poskytnutí informací o struktuře dvou základních směrů antropologie dva základní úkoly: 1. seznámit studenty s nejnovějšími poznatky z profilujících disciplin biologické antropologie především z evoluční antropologie a primatologie, vývojové antropologie a antropogenetiky a lidská variabilita a, 2. seznámit studenty s oblastmi antropologie, kde existují styčná témata mezi biologickou a sociokultruní antropologie jako je sociobiologie člověka, ekologie člověka, archeologie a další. Dalším důležitým úkolem přednášky je objasnit studentům propojenost biologických, biosociálních a sociálních mechanismů, jejichž vhodným propojením se může výrazně zvýšit kvalita kognitivních procesů a učení se obecně.