2) postupy v kvalitativním výzkumu, výhody a nevýhody těchto postupů ve srovnání s tradičními kvantitativními metodami,
3) výzkumné otázky vhodné pro aplikaci kvalitativního výzkumu,
4) různé cesty získávání kvalitativních dat (např. individuální/společná interview; pedagogické deníky; zápis reflexí, ...), slabiny každého z přístupů,
5) zpracování dat (např. do tabulek), různé možnosti vyvozování závěrů,
6) možnosti a limity akčního výzkumu,
7) možnosti použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod v akčním výzkumu
8) závěrečný workshop, obhajoba projektů.
1) the aproaches of the qualitative research (anchored theory, narrative telling and stories, classical ethnography, ..),
2) procedures in the qualitative research, their pros and cons compared with the traditional quantitative methods,
3) research questions suitable to apply the qualitative research to find the corresponding answers,
4) various methods of the qualitative data gaining (i.e. individual/common interview; pedagogical diaries; reflections report, ...), weaknesses of each of the approaches,
5) data processing (using tables for instance), various possibilities of a conclusion deduction,
6) opportunities and limits of an action research,
7) possibilities of using of combination of quantitative and qualitative research methods in an action research.
8) final workshop, defenses of projects.
1) přístupy kvalitativního výzkumu (ukotvená teorie, narativní vyprávění a příběhy, klasická etnografie, ..),2) postupy v kvalitativním výzkumu, výhody a nevýhody těchto postupů ve srovnání s tradičními kvantitativními metodami,3) výzkumné otázky vhodné pro aplikaci kvalitativního výzkumu,4) různé cesty získávání kvalitativních dat (např. individuální/společná interview; pedagogické deníky; zápis reflexí, ...), slabiny každého z přístupů,5) zpracování dat (např. do tabulek), různé možnosti vyvozování závěrů,6) možnosti a limity akčního výzkumu,7) možnosti použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod v akčním výzkumu8) závěrečný workshop, obhajoba projektů.
Cílem předmětu je, aby studenti: (a) seznámili se s přístupy kvalitativního výzkumu (ukotvená teorie, případová studie, fenomenologie, klasická etnografie, ..)(b) pochopili, jak se postupuje v kvalitativním výzkumu a byli schopni posoudit výhody a nevýhody těchto postupů ve srovnání s tradičními kvantitativními metodami(c) pochopili, na které výzkumné otázky je vhodné hledat odpovědi kvalitativním výzkumem(d) seznámili se s různými cestami získávání kvalitativních dat (např. individuální/společná interview; pedagogické deníky; zápis reflexí, ...) a chápali slabiny každého z přístupů(e) věděli, jak data shrnout (např. do tabulek) a hledali různé možnosti vyvozování závěrů(f) pochopili možnosti a limity akčního výzkumu(g) seznámili se s možnostmi použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod v akčním výzkumuSamostudium studentů bude směřovat ke zpracování obhajitelného a realizovatelného projektu kvalitativního nebo akčního výzkumu k tématu disertační práce, ve kterém bude přesně stanoven způsob získání, sumarizace a analýzy kvalitativních dat. Projekt musí být prodiskutován a obhájen na závěrečném workshopu.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.