1. Pedagogicko-psychologická podmíněnost činnostně orientovaných metod ve výuce cizích jazyků. V centru pozornosti jsou poznatky z psychologie a pedagogiky, jež poskytují teoretický základ pro činnostně zaměřenou výuku cizích jazyků. Důraz je přitom kladen na problematiku propojení činnosti a procesu učení v obecné rovině.
2. Činnostně orientované metody výuky cizích jazyků a výuka orientovaná na žáka. Téma je zaměřeno na základní principy činnostních metod, jejichž základním kamenem je orientace na osobnost žáka.
3. Projektové vyučování. V popředí zájmu tématu je proces plánování a realizace projektů ve výuce cizích jazyků.
4. Simulační hry ve výuce cizích jazyků. Simulace jako jedna z možností přiblížení výuky cizích jazyků reálné cizojazyčné komunikaci.
5. Autonomní učení. Možnosti autonomního učení ve výuce cizích jazyků, pozitivní stránky i hranice využití.
6. Vícejazyčnost. Integrovaný přístup ke vzdělávání prostřednictvím bilingvismu. Výuka odborných předmětů v cizím jazyce.
7. Nová média. Podpora osvojování cizích jazyků novými médii.
Kurz je určen pro doktorandy oboru Pedagogika jejichž předmětem výzkumu je didaktika cizích jazyků. Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou vývojových tendencí současné didaktiky cizích jazyků.
Důraz bude kladen na alternativní metody výuky cizích jazyků, na činnostní vyučování, výuku orientovanou na žáka, projektové vyučování, autonomní učení, na problematiku bilingvismu a podporu výuky cizích jazyků novými médii.