1. Pedagogicko-psychologická podmíněnost činnostně orientovaných metod ve výuce cizích jazyků. V centru pozornosti jsou poznatky z psychologie a pedagogiky, jež poskytují teoretick ý základ pro činnostně zaměřenou výuku cizích jazyků. Důraz je přitom kladen na problematiku propojení činnosti a procesu učení v obecné rovině.
2. Činnostně orientované metody výuky cizích jazyků a výuka orientovaná na žáka. Téma je zaměřeno na základní principy činnostních metod, jejichž základním kamenem je orientace na osobnost žáka.
3. Projektové vyučování. V popředí zájmu tématu je proces plánování a realizace projektů ve výuce cizích jazyků.
4. Simulační hry ve výuce cizích jazyků. Simulace jako jedna z možností přiblížení výuky cizích jazyků reálné cizojazyčné komunikaci.
5. Autonomní učení. Možnosti autonomního učení ve výuce cizích jazyků, pozitivní stránky i hranice využití.
6. Vícejazyčnost. Integrovaný přístup ke vzdělávání prostřednictvím bilingvismu. Výuka odborných předmětů v cizím jazyce.
7. Nová média. Podpora osvojování cizích jazyků novými médii.
The course is prepared for post-graduate students of pedagogy concentrating on foreign language teaching. The aim of the course is to introduce current teaching trends with the emphasis on alternative teaching methods, teaching oriented at students, teaching with projects, autonomous learning, bilingualism.