Obsah: 1. Současné pojetí vzdělávání žáků v primární škole-cíle, aktuální problémy k řešení, dokumenty na úrovni státu a škol. 2. Čtenářská a písařská gramotnost a její rozvoj (historie, srovnávací mezinárodní výzkumy). 3. Učitel ve společném vzdělávání na 1. stupni ZŠ (specifičnost, spolupráce s asistentem pedagoga, profesními rolemi a odborníky, rodiči), etika profese. 4. Didaktika 1. stupně ZŠ: plánování a hodnocení výuky v diverzifikované třídě (konstruktivistické postupy, badatelství …), řízení třídy. 5. Inovativní vzdělávací strategie, pedagogická diagnostika.
Kurz je zaměřen na klíčová témata primární pedagogiky: zejm. na dítě orientované pojetí primární pedagogiky; osobnostně rozvíjející pojetí primárního vzdělávání; pojetí primární školy a primárního vzdělávání v historicko-srovnávací perspektivě; role učitele ve společném vzdělávání, pedagogická diagnostik, proměny výuky ve vybraných oblastech, např. rozvoj čtenářské gramotnosti; alternativní didaktické koncepce a inovativní projekty z hlediska teoretických východisek i reflexe praktických zkušeností v praxi českého školství.