Obsah: 1. Současné pojetí vzdělávání žáků v primární škole-cíle, aktuální problémy k řešení, dokumenty na úrovni státu a škol. 2. Čtenářská a písařská gramotnost a její rozvoj (historie, srovnávací mezinárodní výzkumy). 3. Učitel ve společném vzdělávání na 1. stupni ZŠ (specifičnost, spolupráce s asistentem pedagoga, profesními rolemi a odborníky, rodiči), etika profese. 4. Didaktika 1. stupně ZŠ: plánování a hodnocení výuky v diverzifikované třídě (konstruktivistické postupy, badatelství …), řízení třídy. 5. Inovativní vzdělávací strategie, pedagogická diagnostika.
The course is focused on the key topics of primary education: especially the child-oriented concept of primary education; personally developing the concept of primary education; conception of primary school and primary education in historical comparative perspective; transformation of primary education after 1989 in the broader context of the transformation of Czech education; changes in selected areas, eg development of reading literacy; alternative didactic concepts and innovative projects in terms of theoretical background and reflection of practical experience in the practice of Czech education.