Charles Explorer logo
🇬🇧

Primary Education

Class at Faculty of Education |
OD0133018

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah: 2 přednášky - dr. Hejlová

Předmět primární pedagogiky, na dítě orientované pojetí primární pedagogiky.

Etika učitelské profese. 1 přednáška - doc.Wildová

 Čtenářská gramotnost a její rozvoj v primární škole v historicko srovnávací perspektivě. Proměny v pojetí gramotnosti a strategiích jejího rozvoje v kontextu kurikulární reformy, zjištění z mezinárodních srovnávacích výzkumů - PISA,PIRLS aj.  2 přednášky - dr.Tomková

Transformace primárního vzdělávání po roce 1989 v širším kontextu transformace českého škoství, alternativní didaktické koncepce a inovativní projekty  - z hlediska teoretických východisek, výzkumného sledování a reflexe praktických zkušeností v praxi českého školství.

Primární škola/vzdělávání v historicko srovnávací perspektivě - z hlediska postavení ve vzdělávacím systému, celkového pojetí, cílů, obsahu a procesů učení v primárním vzdělávání s cílem identifkovat klíčové evropské trendy a srovnat je s trendy domácího vývoje. 1 přednáška - dr.Kargerová

Vybrané inovativní projekty, které mají zásadní vliv na procesy transformace primárního vzdělávání - z hlediska teoretických východisek, výzkumného sledování a reflexe praktických zkušeností v kontextu českého školství. 1 přednáška - doc.Uhlířová

Československé reformní hnutí 20. a 30. let jako inspirační zdroj pro současné proměny.

Hlavní témata mohou být modifikována a rozšířena dle odborného zaměření doktorandů. Mohou být také na základě zájmu doktorandů doplněna o další důležitá témata, zejm. individualizace v primárním vzdělávání, práce s nadaným žáky, multikulturní vzdělávání, konstruktivistické přístupy a tvorba učebnic (na příkladu prvouky) - dr.J.Stará,Ph.D., dr.T.Krčmářová,Ph.D.

Annotation

The course is focused on the key topics of primary education: especially the child-oriented concept of primary education; personally developing the concept of primary education; conception of primary school and primary education in historical comparative perspective; transformation of primary education after 1989 in the broader context of the transformation of Czech education; changes in selected areas, eg development of reading literacy; alternative didactic concepts and innovative projects in terms of theoretical background and reflection of practical experience in the practice of Czech education.