Charles Explorer logo
🇬🇧

The Music History

Class at Faculty of Education |
OD0408111

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Široký obor Hudební teorie a pedagogika má na jedné straně blízko k muzikologii, na straně druhé k pedagogice. V souboru různorodých předmětů, které činnosti doktorandů charakterizují, mají dějiny hudby dominantní postavení. Z tradičního pohledu tyto výzkumné aktivity produkují např. profily hudebníků, přehledy vývoje různých hudebních institucí, výklady hudebních dějin jednotlivých lokalit či regionů, ostatně dějiny všeho, co s hudbou souvisí. Z moderního pohledu jde o celý trs různých historických výzkumů. Dějiny hudby se tak stávají východiskem ke zkoumání jedinečné problematiky od zpracování nejstarších období vývoje hudby až po zpracování materiálů domácí i evropské hudby 20. století. Možnosti didaktického využití jsou hlavním kritériem aplikace do praxe.

Forma výuky - individuální konzultace, individuálně stanovená témata eventuálních písemných prací  

Annotation

Music history as the way-out to a specific problem

The wide-ranged field of the musical theory is surrounded by musicology at one side and by pedagogy on the other side. In the set of diversified subjects, characterized by PhD. student's activities, the music history stands in dominance. These experimental activities - according to conventional perspective - produces i.e. musician's profiles, musical institutions development surveys, interpretations of music history related to specific regions and history of everything connected with music. In modern view it is the whole bunch of diverse historical researches. Music history became the way-out to research of the unique problem, from describing the oldest times of music development to processing of materials of domestic and

European 20th century's music. The possibilities of didactical use are the main criterion of application to praxis.