Hlasová výchova - psychosomatická disciplína.
Metodické využití poznatků z anatomie a fyziologie hlasu.
Vývojové etapy lidského hlasu.
Okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování.
Hlasová a duševní hygiena (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení)
Metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícícmi.
Možnosti uplatnění terapie hlasem ve školní praxi.
Předmět je pojímán jako psychosomatická disciplína. Z tohoto pohledu budou sledovány poznatky z anatomie a fyziologie lidského hlasu (včetně specifik hlasu dětského a vývojové etapy lidského hlasu). Psychosomatický přístup bude prostupovat též okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování) i specifická témata věnující se např. problematice hlasové a duševní hygieny (příčiny hlasové
únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení). Součástí předmětu je i metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícícmi a možnosti uplatnění terapie hlasem ve školní praxi.