Charles Explorer logo
🇨🇿

Hry školních dětí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OD0513004

Sylabus

V předmětu je nutné prostudovat tři monografie. Jedna musí být v angličtině. Minimálně dvě si student vybírá z následujícího seznamu; jednu může zvolit na základě vlastní rešerše.  

AVEDON, E. M.; SUTTON-SMITH, B. (Eds.) (1971) The Study of Games. New York: Wiley.

BREWSTER, P. G. (1953) American Nonsinging Games. Norman: University of Oklahoma Press.CAILLOIS, R. (1998) Hry a lidé. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon.

EL’KONIN, D. B. (1983) Psychológia hry. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel’stvo.

FINK, E. (1993) Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel.

GOMME, A. B. (1894–1898) Traditional Games of England, Scotland, and Ireland. Vol. I.–II. London: David Nutt.

HERRON, R.; SUTTON-SMITH, B. (Eds.) (1971) Child´s Play. New York: Wiley.

HUIZINGA, J. (1971) Homo ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Mladá fronta. Reedice 2001.

KLUSÁK, M.; KUČERA, M. (2010) Dětské hry – games. Praha: Karolinum.

MILLAROVÁ, S. (1978) Psychologie hry. Praha: Panorama.

OPIE, I.; OPIE, P. (1969) Children's Games in Street and Playground. Oxford, Oxford University Press.

PIAGET, J. (1951) Play, Dreams and Imitation in Childhood. New York: Norton.

SUTTON-SMITH, B. (1997) The Ambiguity of Play. Cambridge, MA: Harvard University Press.

SUTTON-SMITH, B. (1959) The Games of New Zealand Children. Berkeley: University of California Press.

SUTTON-SMITH, B. (Ed.) (1972) The Folkgames of Children. Austin: University of Texas Press.

ZAPLETAL, M. (1985) Velká encyklopedie her. Svazek 1. Hry v přírodě. Praha: Olympia.

ZAPLETAL, M. (1986) Velká encyklopedie her. Svazek 2. Hry v klubovně. Praha: Olympia.

ZAPLETAL, M. (1987) Velká encyklopedie her. Svazek 3. Hry na hřišti a v tělocvičně. Praha: Olympia.

ZAPLETAL, M. (1988) Velká encyklopedie her. Svazek 4. Hry ve městě a na vsi. Praha: Olympia.

Anotace

Cílem předmětu je konzultované studium odborné literatury relevantní pro odbornou orientaci studenta. Výuka je organizována tzv. monografickým způsobem.

Na konzultaci si student dojedná konkrétní publikace, které chce prostudovat, a otázky, s nimiž se na vybrané publikace hodlá obracet. Atest student získává, když na setkání s vyučujícím přednese a obhájí odpovědi, které na své otázky ze studovaných publikací získal.