Student vybere 3 prameny ze seznamu, nebo nad něj, podle tématu jeho disertace, a ty písemně zpracuje. Pak nad nimi konzultace, zkouška.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE DĚTÍ A MLÁDEŽE OD0513006 doc. PhDr. Miloš KUČERA, CSc.
Minimální požadavek: 3 monografie z 12
BLOS, Peter. The adolescent passage: Developmental issues. New York: International Universities Press, 1979.
FREUD, Sigmund. Práce k sexuální teorii. In FREUD, S. Vybrané spisy III. Praha: Avicenum 1971, s. 7-229. (Nebo tytéž stati, hlavně "Tři pojednání k teorii sexuality", ze Sebraných spisů.)
GESELL, Arnold et al. The child from five to ten. New York: Harper and Row, 1977. (Nebo francouzský překlad.)
KLUSÁK, Miroslav a KUČERA, Miloš. Dětské hry – games. Praha: Karolinum, 2010.
KUČERA, Miloš. Formy citů: Lacanovská teorie. Praha: Karolinum, 2008.
PIAGET, Jean a INHELDER, Baerbel. Psychologie dítěte. Praha: SPN, 1971.
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005.
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Čeští žáci po deseti letech. Praha: Nakladatelství Pedagogické fakulty UK, 2004.
PŘÍHODA, Václav. Ontogeneze lidské psychiky I Praha: SPN, 1971.
VYGOTSKIJ, Lev Semjonovič. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1971.
VYGOTSKIJ, Lev Semjonovič. Vývoj vyšších psychických funkcí. Praha: SPN, 1976.
WINNICOTT, Donald. Lidská přirozenost. Praha: Psychoanalytické nakladatelství, 1998.
Učitel s doktorským studentem provedou selekci tří položek (monografií) z nabídky "klasických" autorů v oblasti vývojové psychologie, ve funkci studentova konkrétního tématu výzkumu. Student provede excerpci, demonstrující, čím dané texty přispívají jeho výzkumu a diskutuje to se zkoušejícím.