Charles Explorer logo
🇨🇿

Motivace a autoregulace žáků

Předmět na Pedagogická fakulta |
OD0513010

Sylabus

  Obsah kurzu:

Nejpodstatnější motivační teorie,

Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky.

Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace

Žákovská sebepercepce motivačních pohnutek k učení; učitelova percepce žákovských motivačních pohnutek;

Motivačně autoregulační strategie,

Vvývoj žákovské motivace k učení na ZŠ; rozdíly mezi chlapci a dívkami v učební motivaci,  

Motivace a vůle. Volní procesy a jejich diagnostika.

Diagnostika žákovské motivace k učení. Rozvíjení motivace žáků aktualizací vybraných potřeb.

Žákovská nemotivovanost a motivační vlivy převážně snižující školní výkon (druhy a příčiny žákovské nemotivovanosti, nuda ve škole, strach ve škole), copingové strategie zvládání nudy,

Ppřekonávání motivačních krizí ve vztahu ke škole.

Anotace

V kurzu bude tématizována problematika motivace a vzdělávací autoregulace žáků. Analyzována bude žákovská motivace v časových souvislostech a diagnostické možnosti v oblasti časové orientace jedince.

Cílem kurzu je rozšířit kompetence studentů doktorandského studia v oblasti motivace a její diagnostiky.