Charles Explorer logo
🇬🇧

Pupil´s motivation and autoregulation

Class at Faculty of Education |
OD0513010

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

  Obsah kurzu:

Nejpodstatnější motivační teorie,

Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky.

Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace

Žákovská sebepercepce motivačních pohnutek k učení; učitelova percepce žákovských motivačních pohnutek;

Motivačně autoregulační strategie,

Vvývoj žákovské motivace k učení na ZŠ; rozdíly mezi chlapci a dívkami v učební motivaci,  

Motivace a vůle. Volní procesy a jejich diagnostika.

Diagnostika žákovské motivace k učení. Rozvíjení motivace žáků aktualizací vybraných potřeb.

Žákovská nemotivovanost a motivační vlivy převážně snižující školní výkon (druhy a příčiny žákovské nemotivovanosti, nuda ve škole, strach ve škole), copingové strategie zvládání nudy,

Ppřekonávání motivačních krizí ve vztahu ke škole.

Annotation

The course theme will be to topic of motivation and educational self-regulation of pupils. Pupils' motivation and diagnostic possibilities for identifying motivational structure of pupils will be analysed.

The objective of the course is to broaden the competences of the doctor studies students in the area of motivation and its diagnostics.