Charles Explorer logo
🇬🇧

Time orientation: Pupil´s coping with the future

Class at Faculty of Education |
OD0513011

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah kurzu:

Čas ve vztahu k chování a jeho regulativní funkce v lidském životě.

Časová perspektiva (teoretické vymezení).

Orientace na budoucnost.

Diagnostika časové perspektivy (strategie a přehled metod).

Koncepce perspektivní orientace (východiska a seberozvojový kontext perspektivní orientace, vztah k budoucnosti jako faktor lidské motivace, alternativnost v orientaci jedince na budoucnost).

Perspektivní orientace a škola (persp. orientace a školní výkon, persp. orientace jako činitel žákovské motivace k učení, instrumentalita učení z hlediska budoucích cílů, perspektivní orientace a profesionální sebeurčení - profesionální volba).

Vývoj časové perspektivy u člověka.

Posluchači kurzu budou seznámení s těmito diagnostickými metodami: MIM (Nuttin), Zimbardův inventář časové perspektivy (ZTPI),škála orientace na budoucnost – FTO (Gjesme), metoda "Nejdůležitější události“ (Walace), metoda slohu (Pavelková), metoda "Kým budete" (Kastemboum), dotazník perspektivní orientace - PO-5 (Pavelková), dotazník důležitosti motivačních cílů a instrumentality studia pro tyto cíle (DeVolder).

Annotation

The course theme will be the topic of time perspective and pupils' relation towards future. Pupil's motivation in time context and diagnostic possibilities in the area of individual's time orientation will be analysed.