Charles Explorer logo
🇨🇿

Psaní a psané texty dětí školního věku

Předmět na Pedagogická fakulta |
OD0513018

Anotace

Obsahem kurzu je četba a zpracování odborných pramenů k tématu. Jejich výběr je individuální, stejně jako plnění kurzu a může být přizpůsobeno zájmům a potřebám studenta. K výběru jsou následující monografie, rozšíření je možné podle dohody

FABRE, D.(Ed.). Par écrit. Ethnologie des écriture quotidiennes. Paris: Ed. De la maison des sciences de l´hommes, 1997.

FERREIRO, E. Ľ écriture avant la lettre. Paris: Hachette, 2000. (v anglické verzi Literacy before schooling je v naší knihovně)

GAVORA, P. Žiak a text. Bratislava: SPN, 1992.

GOODY, J. The domestication of the savage mind. Cambridge: Cambridge University Press, 1977. (Máme na katedře francouzskou verzi)

OLSON, D.(Torrance,D.( Hidyard, A. (Eds.). Literacy, language and wirting. The nature and consequencies for reading and writing. Cambridge. Cambridge University Press, 1985.

PENLOUP, M.-C. Ľ écriture extrascolaire des collégiens. Paris: ESF,1999.

PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. První až osmá třída. Výroční výzkumné zprávy. 1996 -2003. (přístupné z webových stránek katedry).

PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005 .

PROPP, V.J. Morfologie pohádky a jiné studie. Praha: H+H, 1999. soubor vybraných článků podle zájmu studentů

Lire, faire lire. Le monde édition. 1995 (k zapůjčení)

BERNARDIN, J.Comment les enfants entrent dans la culture écrite. Retz, 1997. ( k zapůjčení)

OLSON, D.R. Literacy, language and learning: The nature and consequences of reading and writing.CUP Archive, 1985

LEVIN, I.,BUS, A.G.How Is Emergent Writing Based on Drawing? Analyses of Children’s

Products and Their Sorting by Children and Mothers. Developmental psychology, 2003 - psycnet.apa.org

MASON, Jana M., Ed.Reading and Writing Connections.ERIC Number: ED308471

MARRTLEW, M., SORSBY,A. The precursors of writing: Graphic representation in preschool children.Learning and Instruction.Volume 5, Issue 1, 1995, Pages 1-19.

DYSON, A.H. The Role of Oral Language in Early Writing Processes. Research in the Teaching of EnglishVol. 17, No. 1 (Feb., 1983), pp. 1-30.

EHRI,L.C.Word consciousness in readers and prereaders.Journal of Educational Psychology, 1975 - psycnet.apa.org

HARRIS, R. The origin of writing. Duckworth, London (1986).

MARTLEW, M.(Ed.), The psychology of written language: Developmental and educational perspectives, Wiley, Chichester, 1983.