Charles Explorer logo
🇬🇧

Theoretical Basis for the Didactics of German as a Foreign Language

Class at Faculty of Education |
ODGER02

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.       Teorie osvojování cizího jazyka (behavioristický, nativistický, konstruktivistický, konekcionistický, sociálně-interakcionistický přístup)

2.       Lingvistická a psychologická východiska didaktiky němčiny jako cizího jazyka

3.       Současné pedagogické koncepty a modely v cizojazyčné edukaci

4.       Teorie mnohojazyčnosti

5.       Teoretická východiska literárních a kulturních studií v didaktice němčiny jako cizího jazyka

6.       Role učitele a žáka v cizojazyčném edukačním procesu

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Studijní předmět Teoretická východiska didaktiky němčiny jako cizího jazyka je klíčovým předmětem, který tvoří základ pro studium dalších didakticky orientovaných povinně volitelných předmětů. Jsou v něm prezentovány základní teorie osvojování cizích jazyků, které ovlivnily rozvoj metodických konceptů cizojazyčné výuky, zvláštní důraz je ovšem kladen na teorie nové, tvořící fundament pro současnou didaktiku cizích jazyků. Studenti budou seznámeni rovněž se zásadními poznatky z psychologie, lingvistiky a pedagogiky, které jsou východisky pro uchopení didaktiky cizích jazyků. V centru pozornosti přitom stojí zásadní principy cizojazyčné edukace, jako jsou mnohojazyčnost a interkulturní přístup. Prostor je rovněž věnován problematice postavení učitele a žáka jako dvou základních subjektů ve výuce cizích jazyků. Hlavní témata:

1. Teorie osvojování cizího jazyka (behavioristický, nativistický, konstruktivistický, konekcionistický, sociálně-interakcionistický přístup)

2. Lingvistická a psychologická východiska didaktiky němčiny jako cizího jazyka

3. Současné pedagogické koncepty a modely v cizojazyčné edukaci

4. Teorie mnohojazyčnosti

5. Teoretická východiska literárních a kulturních studií v didaktice němčiny jako cizího jazyka

6. Role učitele a žáka v cizojazyčném edukačním procesu