1. Evropská a česká jazyková politika ve vztahu k němčině jako cizímu jazyku
2. Metodické koncepty výuky cizích jazyků
3. Vývoj kurikula v ČR a jeho projektování
4. Teorie analýzy jazykových učebnic
5. Strategie a styly učení při osvojování cizích jazyků s důrazem na němčiny jako cizí jazyk
6. Multimédia v současné výuce cizích jazyků
7. Testování, hodnocení, analýza chyb a jejich korektura jako prostředek k rozvoji komunikační kompetence
8. Rozvoj řečových dovedností a zprostředkování jazykových prostředků ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Studijní předmět Cíle a metody didaktiky němčiny jako cizího jazyka prohlubuje znalosti didaktiky cizích jazyků s důrazem na němčinu jako cizí jazyk. V centru pozornosti stojí jazyková politika na českém i evropském území jako základní východisko pro rozvoj cizojazyčné didaktiky, promítající se do procesu tvorby kurikulí a učebnic cizích jazyků.
Zásadní roli v cizojazyčné didaktice sehrává rovněž výzkum učebních stylů a strategií, stejně jako rychle se měnící vývoj multimédií. Významným tématem studia tohoto předmětu je i zkoumání možností rozvoje řečových dovedností a jazykových prostředků v úzkém propojení se zjišťováním a hodnocením dosažené úrovně u žáků a studentů.