Témata ke studentským prezentacím
1. Sport Most popular British sports & sports originating from Britain or Celebrity spotlight – a brief cameo of a British sport celebrity
2. Kultura British music – a close-up on a specific music genre or Celebrity spotlight – a brief cameo of a noteworthy British musician British film – a close-up on a specific genre (comedy, thriller, cartoon, etc.)
3. Vzdělání British educational system: a general introduction, types of school etc. Major differences between Czech and British educational system
4. Medailonky význačných osobností I Queen Elizabeth I (vs Mary Stuart) intro, kontroverze (plusy a minusy)
5. Medailonky význačných osobností II James Cook Winston Churchill or Margaret Thatcher
6. Medailonky význačných osobností III Isaac Newton Charles Darwin Thomas Robert Malthus (utilitarianism -> Darwinismus -> eugenika))
7. Historie I The origin of the British parliament The English Reformation The English Revolution
8. Historie II Josiah Wedgewood (a zrod moderního marketingu) Top Five British Inventors
9. Historie III The Luddite movement and penal transportation The abolition of slavery in Britain
10. Historie IV British suffragist movement The rise and fall of British colonialism – multiculturalBritain The British Raj and the Quit India movement
11. Jazykový koutek A brief history of the English language British regional dialects and accents (audio samples required)
12. Británie a Evropa Reflexe Brexitu
Tento jednosemestrální kurz si klade za cíl dát jeho frekventantům jisté povědomí o britské kultuře, především se však snaží tuto matérii využít k tomu, aby si studenti osvojili či upevnili prezentační dovednosti za použití audiovizuálií (tj. za pomoci softwaru jako Powerpoint, Prezi, Impres, Apple Keynote apod.). Student si témata k prezentaci vybírá v předstihu za pomoci platformy Moodle.
Velkou část kontaktní výuky tedy logicky tvoří studentské prezentace, což kurz kompenzuje četnými interaktivními aktivitami, např. online kvízy na příslušná témata, včetně závěrečného shrnujícího testu. Dva úvodní bloky prezentací jsou záměrně mnohem méně intelektuálně pojaté a volněji tematicky definované, což by mělo kompenzovat kratší čas na přípravu.
Počet nabízených témat je operativně upravován v souladu s počtem přihlášených studentů za účelem zajištění rovnoměrného časového rozložení témat v rámci jednotlivých seminářů.