1. Projekty a učivo: nalezení a vymezení možnosti
2. Vlastnosti projektového přístupu: rámec výuky
3. Vytvoření kontextu: plánování v souvislostech
4. Zahájení projektu: vymezení zásad realizace a úloh žáků a studentů
5. Vlastní realizace projektu: získávání vědomostí
6. Uzavření projektu: prezentace
Předmět je zaměřen na osvojení principů projektové metody vycházející ze zásad pedagogického progresivismu formulovaných v USA již koncem 19. století (John Dewey). Podtrhuje však myšlenková východiska, směřující k projektové metodě, jak je nalezneme u všech velkých pedagogů, J.
A. Komenského (Schola ludus), J.
H. Pestalozziho (vychovávajícího děti švýcarských sedláků k osvojení praktických činností) atd.
Výuka se zaměřuje na vymezení a specifika motivace, která vyplývá z potřeby vyřešit úkoly a přispívá k tomu, že učení je v této situaci intenzivní, na zásady zadávání úkolu, řešení projektu a na efekty v získávání poznatků a dovedností.