Charles Explorer logo
🇨🇿

LOGO culture implementation

Předmět na Pedagogická fakulta |
OEBII1723Z

Sylabus

1. Vysvětlení pojmu informatické myšlení.2. Postavení učiva informatiky v kurikulu ZŠ a SŠ v ČR a v zahraničí.3. Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení bez použití počítačů (typu CSUnplugged, origami).4. Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení s použitím robotických souprav a programovatelných hraček.5. Hlavní principy logovské kultury a její představitelé.6. Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení s použitím softwarových aplikací.7. Analýza vybraných učebnic pro rozvoj informatického myšlení žáků ZŠ a SŠ.8. Práce se Scratch.9. Tvorba projektů a her ve Scratch.

Anotace

Předmět se zaměřuje na vysvětlení teoretických principů kontruktivistického a konstrukcionistického přístupu k učení informaticky zaměřených předmětů (Informatika, ICT, výpočetní technika aj.). Velká pozornost je věnována práci S. Paperta a jeho pokračovatelů (M. Resnick, I. Kalaš, E. Sandova, etc.), kteří se hlásí k odkazu S. Paperta a kteří rozvíjejí jeho myšlenky v podobě logovské kultura. Předmět se pak věnuje metodickým ukázkám rozvoje programování žáků 1. stupně ZŠ a žáků 2. stupně ZŠ v aplikacích na principu LOGO (např. Scratch)

Témata

(1) Základní pojmy: Konstruktivismus, Konstrukcionismus, logovská kultura;

(2) Úvod do programování Scratch, příp. WeDo.

(3) Konstruktivistické přístupy k učivu informaticky zaměřených předmětů v ČR a v zahraničí.