Předmět se zaměřuje na vysvětlení teoretických principů kontruktivistického a konstrukcionistického přístupu k učení informaticky zaměřených předmětů (Informatika, ICT, výpočetní technika aj.). Velká pozornost je věnována práci S. Paperta a jeho pokračovatelů (M. Resnick, I. Kalaš, E. Sandova, etc.), kteří se hlásí k odkazu S. Paperta a kteří rozvíjejí jeho myšlenky v podobě logovské kultura. Předmět se pak věnuje metodickým ukázkám rozvoje programování žáků 1. stupně ZŠ a žáků 2. stupně ZŠ v aplikacích na principu LOGO (např. Scratch)
Témata
(1) Základní pojmy: Konstruktivismus, Konstrukcionismus, logovská kultura;
(2) Úvod do programování Scratch, příp. WeDo.
(3) Konstruktivistické přístupy k učivu informaticky zaměřených předmětů v ČR a v zahraničí.