Content of the Course
What is Film Education? Its concept by British Film Institute, Czech situation, approaches in other European countries.
Film Education as a part of curriculum. What knowledge and competencies can it develop? Film literacy, media literacy.
Creating film stories. Didactical potential of narration and documentaries.
Film as reflection of the reality. Author film vs genre film.
Presentations of scripts, discussions over final projects.
Image and cinema; photography, framing.
Film language, its parts. Mise-en-scene.
Film festival visit.
Film editing, film sound.
Final projects development.
Test.
Final projects presentation.
Kurz je věnován problematice Filmové vzdělávání, vzrůstajícímu zájmu o vzdělávání v evropských zemích. Jeho cílem je zvýšit filmovou nebo audiovizuální gramotnost mezi dětmi a mladými lidmi, zvýšit jejich povědomí o charakteru audiovizuálního materiálu, se kterým jsou denně v kontaktu, a rozvíjet jejich tvůrčí schopnosti.
Začneme s přehledem současné situace v České republice a v Evropě jako celku a probereme význam obsahu filmového vzdělávání. Poté se hlouběji zaměříme na různé části filmu: jeho (ne) narativní charakter a filmový jazyk, společenský a historický kontext filmu - budeme o nich diskutovat v kontextu jejich didaktického potenciálu.
Studenti se také zapojí do tvůrčí práce v průběhu semestru a pracují na vlastním krátkém filmu.