\r\n
Ruská a česká společnost, ruská a česká mentalita.
\r\nSociální politika RF a ČR.
\r\nSociální politika EU.
\r\nMigrace a imigrace.
\r\nSociopatologické jevy ve společnosti.
\r\nOchrana lidských práv a svobod.
\r\nMezinárodní bezpečnostní politika.
\r\nOchrana životního prostředí.
\r\nEkologie.
\r\nVztah člověka k přírodě a okolí.
\r\nVesmírný výzkum.
\r\n
Course contents: Learning basic language means in professional, scientific, popular scientific, journalistic and conference styles. Main focus is on monologues (short reports, papers, comments) and on more difficult writing (reviews, reports). Managing a talk shop/discussion. Translation. Syntactic and lexical phenomena that are difficult from the point of interlingual interference - based on Russian language stylistics. Preparation for Russian foreign language teaching practice.
Discussion topics:
Contemporary young generation problems.
Drugs, smoking, crime.
Ecology.Environmental education.
Immigration.
","inLanguage":"en"}]}* Osvojování základních jazykových prostředků ve vyjadřování odborném, vědeckém, populárně vědeckém, publicistickém a jednacím. Převažuje forma monologická (stručné referáty, pojednání, komentáře) a složitější písemné projevy (recenze, reportáž). Vedení diskuse, besedy. Nácvik překladu kratších textů do ruštiny. Interferenčně obtížné jevy syntaktické a lexikální, návaznost na stylistiku ruského jazyka. Příprava na pedagogickou praxi. Témata komunikace:
Člověk a společnost.
Ruská a česká společnost, ruská a česká mentalita.
Sociální politika RF a ČR.
Sociální politika EU.
Migrace a imigrace.
Sociopatologické jevy ve společnosti.
Ochrana lidských práv a svobod.
Mezinárodní bezpečnostní politika.
Ochrana životního prostředí.
Ekologie.
Vztah člověka k přírodě a okolí.
Vesmírný výzkum.
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Osvojování základních jazykových prostředků ve vyjadřování odborném, vědeckém, populárně vědeckém, publicistickém a jednacím. Převažuje forma monologická (stručné referáty, pojednání, komentáře) a složitější písemné projevy (recenze, reportáž). Vedení diskuse, besedy. Nácvik překladu kratších textů do ruštiny. Interferenčně obtížné jevy syntaktické a lexikální, návaznost na stylistiku ruského jazyka. Příprava na pedagogickou praxi.
Témata komunikace:
Problémy dnešní mladé generace.
Narkotika, kouření, kriminalita.
Sport a využívání volného času.
Environmentální výchova